Ben jij als bedrijf nog niet bezig met het verbeteren van je online zichtbaarheid? Dan gaat daar iets mis. Vandaag de dag is dat belangrijker dan ooit. Of je nu een fysieke winkel hebt of juist een webshop, je wilt gevonden worden door de doelgroep. Google helpt je daar graag bij. Met verschillende tools, zoals Google Shopping Ads en Analytics, staat jouw website binnen no time op 1. Hoe pak je dat aan? Lees snel verder. Wij leggen het je uit! Optimaliseer je website voor zoekmachinesOm (gratis) meer online zichtbaarheid te krijgen, is een goede eerste stap je website te optimaliseren voor zoekmachines. Dit noemen ze ook wel zoekmachineoptimalisatie. Hierbij focus je je op relevante zoekwoorden die je doelgroep zeker gebruikt. Overweeg blogposts en maak je productpagina’s zo relevant mogelijk. Hoe beter de content aansluit bij wat mensen zoeken, hoe hoger je website scoort in de zoekresultaten. Adverteer via Google ShoppingVoor wie fysieke producten verkoopt, is Google Shopping de perfecte tool. Met Google Shopping Ads staan jouw producten zelfs boven de organische zoekresultaten. Dit geeft je een grote voorsprong bij concurrenten die alleen met SEO bezig zijn. Het is daarbij belangrijk dat je productinformatie klopt en altijd actueel is. Dit doe je met behulp van product feed management. Het updaten van jouw productinformatie over heel het internet gaat zo automatisch. Maak gebruik van Google Mijn BedrijfWil je opvallen in lokale zoekresultaten? Maak dan gebruik van Google Mijn Bedrijf. Dit is een andere goede manier om je zichtbaarheid te vergroten. Maak je profiel zo volledig mogelijk. Denk aan je openingstijden, foto’s en andere belangrijke informatie. Je trekt niet alleen meer klanten, maar je bouwt ook vertrouwen op. Ook voor potentiële klanten die zoeken via Google Maps ben je een stuk beter zichtbaar. Analyseer en optimaliseer je prestatiesBen je benieuwd of jouw activiteiten echt helpen? Het draait namelijk niet alleen om het verhogen van de zichtbaarheid. Om te weten of je echt goed bezig bent, analyseer je regelmatig de prestaties van je campagnes. Met Google Analytics zie je precies welke strategieën werken en waar nog mogelijkheden liggen. Zo wordt elke campagne weer net een stukje beter dan de vorige.
Met de juiste aanpak kun je jouw online zichtbaarheid dus snel vergroten. Met de slimme tools van Google laat je jezelf zien. Door je product feed te beheren laat je jouw klanten altijd de juiste informatie zien. Wie het helemaal goed wil doen, blijft continu analyseren en optimaliseren. Zo ben je de concurrentie net een stapje voor!
|